Jom Lah Masak Dengan La Gourmet

Assalamualaikum, hai semua. Biasanya alat memasak adalah salah satu antara perkara yang penting kita titik beratkan kat dapur kita kan. Jadi kali nie Kak Sue nak ajak korang yang memang suka masak Jom lah Masak Dengan La Gourmate. Haa.. rasanya korang yang memang suka masak mesti dah kenal dengan jenama yang satu nie kan. Ada bermacam pilihan alat memasak di bawah jenama La Gourmet nie tau, memang menarik semuanya..

Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet
Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet


Jom Lah Masak Dengan La Gourmet

Biasa lah kita mak-mak nie kan, selain dari menyediakan makanan yang sedap dan sihat, kita mesti nak pastikan alatan memasak seperti periuk, wok dan kuali yang kita guna kat dapur harus lah selamat untuk digunakan buat keluarga tersayang..

Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet
Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet

Dan.. baru-baru nie Kak Sue dapat hadiah wok dan kuali istimewa jenama La Gourmet. Kalau dah mak-mak nie memang suka dan teruja sangat kan kalau dapat hadiah macam nie. Terus datang semangat dan kerajinan nak memasak.. hihihi.. Nanti Kak Sue kongsikan apa yang Kak Sue masak hokay..

Sebelum nak kongsi apa yang Kak Sue masak, Kak Sue nak kongsi sikit lah tentang Nitrigan Wok dan Shogun Ceragan nie dengan korang.

Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet
Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet

Apa yang menarik dan best tentang Nitrigan Wok nie ia mengunakan bahan yang selamat dan sihat yang boleh kita gunakan sebagai alatan memasak kat rumah kita sebab ia diperbuat dengan keluli berformulasi khas lapisan patina semulajadi tanpa bahan kimia atau salutan tambahan.

Selain itu juga Nitrigan Wok nie menggunakan 'Revoutionary Press Cast Technoligy' menjadikan Cast Iron 30% lebih ringan daripada alat memasak tradisional dan juga menggunakan pemegang kayu yang selamat untuk digunakan.

Menariknya lagi, wok nie juga menggunakan besi tuang ringan nitrigan khas yang tahan karat, kuat dan tahan lama. Tak melekat dan cepat panas. Jadi jimat lah gas kat rumah kita, tak payah nak masak lama-lama kan.

Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet
Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet

Bercerita tentang Shogun Ceragan pula kalau dah jenama Shogun nie memang mak-mak semua akan teruja. Apa taknya diperbuat dari salutan tak melekay Tritanium Ultra Plus dari Switzerland. Yang bagusnya lagi tak melekat, mengurangkan pengunaan minyak dan senang nak dibersihkan.

Tritanium dari Switzerkand nie memenuhu standard keselamatan dan jaminan kualiti tinggi dihasilkan oleh pengeluar tidak lekat Swiss terbesar tau. Badan aluminium die casr di reka khas dengan pengagihan haba yang unggul dab jimat tenaga sehingga 50% berbanding alat memasak biasa kerana lebih banyak haba tertahan.

Menariknya lagi, dengan pemegang keselamatan Ergonomik, pemegang bakelute kekal sejuk untuk pengendalian yang selamat dan lebih mudah. Masakan lebih sihat, rendah lemak dan kurang berminyak.

Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet
Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet - Tomyam Gong KA

Kak Sue dah cuba dah memasak dengan wok dan pan nie hari tu. Memang best sangat. Kak Sue paling suka tak perlu guna minyak yang banyak dan juga tak melekat bila menumis. Kalau ada rezeki boleh lah tambah koleksi lagi.

Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet
Jom Lah  Masak Dengan La Gourmet - Terung Tumis Pedas

Macam biasa, nak tau lebih detail korang boleh lelaju singgah kat website www.lagourmet.com.my nie hokay. Papai.. Happy Cooking korang!


Post a Comment

1 Comments

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️